Geoblog.pl    KecajAisab    Podróże    Podróz przedślubna Grecja 2001    Meteory, Kastraki, Dolina Tembi
2001

Meteory, Kastraki, Dolina Tembi

Grecja
Grecja, Kastráki

Wkupiliśmy na miejscu wycieczkę do Meteorów Klasztory na wzgórzach.
pierwszym punktem programu było oficjalnie- "Wytwórnia Ikon" w rzeczywistości okazało się to sklepami z różnorakiego rodzaju pamiątkami - powszechna praktyka turystyczna. Po dotarciu do Kalmbaka podziwialiśmy dolinę rzeki Pindos , a póżniej grupę klasztorów wybudowanych na wysokich skałach. W programie - odwiedzenie jednego z klasztorów nam przypadł w udziale Klasztor Metamorphossis
czyli przemienienia. W ciemnych pomieszczeniach cerkwi próbowaliśmy usiąść na jednym z ozdobnych tronów dla przeora klasztoru, ale okazało się że w tych ciemnościach drzemał sobie tam jeden z mnichów i jak na nim usiadłem wyszło niezłe zamieszanie ale wszystko skończyło się bardzo sympatycznie. Po odwiedzeniu Kastraki celem zjedzenia posiłku w drodze powrotnej odwiedziliśmy Dolinę Tembi z skalną cerkwią Agia Paraskieri w której pobliżu znajdowały się źródełka młodości i miłości i chyba woda z nich działa do dzisiaj bo czujemy się "młodzieniaszkami" do tego bardzo kochanymi.