Geoblog.pl    KecajAisab    Podróże    Służbowo do Karagandy Kazachstan    miasto zesłańców i górników

miasto zesłańców i górników

Kazachstan
Kazachstan, Karaganda

Po powrocie do Karagandy pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie po nadzorem przewodniczki ….półek sklepowych w największym markecie miasta Przewodniczka doradzała każdemu co wybrać , jakie towaru pochodzą z Kazachstanu. Poniżej kilka cen które zapamiętałem

Kurs 1 KZT( tenge kazachski) = 0.017 zł

Pałac Kultury Górników
Pomnik Kosmonautów
Rosyjski Teatr Dramatyczny

W kolejnych dniach miałem okazje zobaczyć stadion Szachtiara Karaganda , a wieczorne wycieczki pozwoliły mi na odwiedzenie
Nowego Katedralnego Wielkiego Meczetu – największy meczet w Kazachstanie.
Parafia katolicka Najświętszej Maryi Panny z Fatimy gdzie w czasie mojego pobytu proboszczem był ks. prałat Janusz Potok
Mały Meczet
Park Pabiedy – Pomnik „Wieczny Ogień”

Zimowy pałac Sportu i Centrum sportów Letnich.

Ciekawostka była wizyta na bazarze gdzie po za ogromną ilością „chińszczyzny” można było wyszukać miejscowe wyroby – dla przykładu skarpety z sierści psa, zimowe czapki z szynszyli , kalpaki – tradycyjne nakrycie głowy.
Po mieście można się poruszać marszrutami ( 4 przystanki = 80 KZT) . taksówka kosztowała nas 800 KZT około 7 km.
W mieście działa prężna Polonia od której dowiedzieliśmy się że ogólne nastroje wśród Kazachów dotyczą obawy o zdrowie ich prezydenta Nursułtana Nazarbajewa którego bardzo cenią za politykę gospodarczą ( ochrona własnego rynku) edukacyjną ( ambicją prezydenta jest aby każde kazachskie dziecko znało 3 języki kazachski, rosyjski i angielski), a który jest już leciwy. W Polsce ta osoba przedstawiana jest w trochę innym świetle ale to niestety jest polityka .