Geoblog.pl    KecajAisab    Podróże    Węgry i Rumunia 2012    Baza noclegowa, piwnice i baseny

Baza noclegowa, piwnice i baseny

Węgry
Węgry, Bogács

Długi weekend w Polsce spowodował iż w Bogacs był najazd rodaków. Pierwsi spotkani skazali nas na nocleg w aucie, jednakże po odwiedzeniu 3 kwater ( w jednej tylko można było zostać 3 noce, druga okazałą się zapleśniałą norą, trzecia była pełna- na niej miła Węgierka obdzwoniła wszystkich znajomych - oni też mieli pełno), czwarta okazała się strzałem w "10" .
Trafiliśmy do bardzo miłych emerytów Wiktora i Olgi.( 2500 huf dorosly, 2000 huf dziecko). Pokój był 3-os z aneksem kuchennym, łazienka na korytarzu jednak tylko do naszej dyspozycji i zacienione winoroślami podwórko. Standart średni (twarde łóżka, i "srednia"
toaleta, ale serdeczność gospodarzy rekompensowała wszystko. Na dzień dobry junior został poczęstowany winogronami, gruszkami i sliwkami, a dorośli winem i palinką. OIga prawie codziennie przynosiła pomidory, a Wiktor stale zapraszał na palinkę .
W podziękowaniu dla gospodarzy namiary na gospodarzy :Klausernberger Viktor Szechnyi u 10 Bogacs. Trudnością jest porozumienie się z nimi ale rozmówki i rozmowa "na migi" dają efekty.
Atrakcją Bogacs-a są baseny termalne i tzw.piwnice. Kapielisko to kopleks chyba 8 basenów z woda termalna 34-38 st C w tym jeden
zwykły 26st C.
Ceny wstepów:
dorosły cały dzień 1350 huf
dzieczko cały dzień 1100 huf
wejscie po 16.00 :900 huf
Dla dzieci przynajmniej dla naszego najwieksza atrakcja to dmuchana "pół- piłka" która słuzy jako zjeżdżalnia. Piwnice to już sprawa dla dorosłych. Za 100huf/lampka można spróbować różne gatunki wina nam przypad do gustu słodki Merlot, gdy kupujesz do "butelki " można testować rózne gatunki. Degustacja jest znakomita lecz bardzo zdradliwa, gdyż po 3 lampkach można już odczuwać procenciki w organizmie. W okolicach znajduje się też kilka cichych miejscowości z których można się wybrać w Góry Bukowe. My najpierw autem, potem stopem (droga zamknięta -otwarta tylko dla tych co maja przepustkę) a na końcu "piechtolotem" okolo 60 minut poszliśmy na Odorvari room. Kiedys był tam średniowieczny zamek, teraz na skałach został 2 metrowy kawałek muru. Jednakże miejsce to jest fajnym puktem widokowym na południowy kraniec Gór Bukowych.